فايل ورد: فايل ورد
فايل ورد
Normal 0 false false false false EN-US X-NONE AR-SA
باسمه تعالي
نام و نام خانوادگي : محمد زند خانه شهري
شماره دانشجويي : 9161118
آزمون ميان ترم
لطفا پاسخ سوال زیر را به صورت تک نفره حداکثر تا تاریخ 05/10/91 در سیستم اپلود نمایید.
به سایت نت برگ به آدرس زیر مراجعه نمایید.
4 گام اول در بازاریابی الکترونیکی را به تفکیک، در آن مورد بررسی و تحلیل قرار دهید.
همکاری نت برگ با تامین کننده ، مشتری ونظر دهندگان مثبت و منفی باعث راحتی تامین کنندگان و مشتریان شده است. همچنین گسترش زنجیره بصورت دو طرفه باعث توسعه رابطه با تامین کنندگان و مشتریان خواهد شد طوریکه نت برگ بعنوان یک اینترفیس بزرگ عمل کند. و هم رضایت مشتری را جلب نماید و هم رضایت تامین کنندگان را .
تفاوت های عمده ای بین این سیستم و یک سیستم فروشگاهی وجود دارد خدمات خاصی در سیستم جدید وجود دارد که برخی از این خدمات در سیستم سنتی وجود ندارد. بطور مثال:
· شرح کامل خدمات بصورت مالتی مدیا و متنی که مشتریان با اطلاع رسانی کامل و آگاهی تمام و کمال لذت واقعی خرید را احساس می کنند و خرید خود را با اطمینان کامل انجام می دهند.
· نظرات مشتریان برای خرید های قبلی و انتقادات و پیشنهادات قبل و بعد از خرید تاثیر بسزایی در روند خرید خواهد داشت. اطلاعات خرید های قبلی ثبت نظرات خریداران و یادگيری طرز استفاده از نت برگ ، مقایسه مشخصات و قیمت ها و مشاهده انواع خدمات و محصولات كه البته جاي كار بيشتري در نت برگ دارد.
انواع پرداخت آنلاین و ارتباط با بانک های مختلف كه نت برگ با استفاده از سیستم ارزشی نوین بانكداري الكترونيك و غنی کردن خرید الکترونیک و همچنين طرف حساب شدن با اكثر بانكها ( شتابي ) رضايت پرداخت را براي مشتريانش به ارمغان آورده است.
· آگاهی از تعداد خرید قبلی و استقبال سایر مشتریان
· ارتباط دوطرفه و تعاملی خریدار و فروشنده و حتی خریداران و بازدیدکنندگان با هم ( البته با تایید مدیر ) که باعث ارزیابی نیازمندی های منابع جهت ارائه نظرات ، انتقادات و پیشنهادات می شود.
· هر چند تفاوت های زیادی بین سیستم آفلاین و آنلاین این گونه عرضه خدمات و کالاها وجود دارد اما بدون تلفیق و ترکیب این دو روش ارائه برخی کالاها و خدمات به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.
· تعیین بخش بندی های مشتریان هدف نیز در نت برگ انجام شده که البته به نظر شخصی بنده کمی نیاز به تغییرات دارد، نت برگ فقط محدوده جغرافیایی را در نظر گرفته است ، می توانست وضعیت شغلی ، تحصیلی ، علاقمندی ها و بسیاری از رفتار ها و تفکرات شخصی را با میل مخاطب از او دریافت کند و پس از تشکیل یک بانک اطلاعاتی قوی این بانک را هدفمند استفاده کند البته نت برگ میتواند بانک طبقه بندی و بخش بندی شده خود را بصورت هدفمند عرضه کرده و هزینه های آنرا نیز تامین نماید. این بخش بندی مطمئنا در سیستم آفلاین بسیار محدود تر است که متاسفانه نت برگ در این زمینه خوب عمل نکرده.(البته به نظر بنده)
نت برگ می توانست سن ، جنسیت و سایر اطلاعات دموگرافی را با دقت بیشتری دریافت کند و تفاوت سیستم آنلاین و آفلاین را بیشتر نمایان کند و موفق تر باشد. سایر اطلاعات برای مشتری ها ، شرکت ها ، سازمان ها ، گروه ها ،انجمن ها و غیره بعنوان اطلاعات فرمو گرافی ، همچنین با رفتار شناسی و ردیابی و رهیابی مشتری و بازدید کننده را بهتر انجام دهد. نت برگ در اين زمينه مي توانست بسيار بهتر عمل كند كه البته گام هايي در اين زمينه برداشته شده كه باز هم جاي كار بيشتري دارد. براي مثال نت برگ بهترين پيشنهاد خود را در اولين فرصت و در بالاترين جايگاهي كه چشم كاربر درابتدا به آن معطوف مي شود قرار داده كه كار بسيار شايسته ايست . همچنين براي موبايلي ها و تبلتي ها آدرس خاصي ايجاد كرده كه بهترين نمايش را داشته باشند كه البته اكثر اوقات با مشكلاتي مواجه است و گاها خطاي Forbidden مي دهد.
· گرافیک ساده و آرامش بخش نت برگ یکی از محسنات آن در سیستم آنلاین می باشد. که در کنار سهولت خرید و مولتی مدیای خدمات و محصولات ارائه شده ، انگیزه خرید مشتری را افزایش می دهد.
· نت برگ از طریق ارتباط با بازاری ها ، کسب و کار های کوچک و بزرگ ، ویژگی های خاصی را در کنار هم ایجاد کند، ارتباط با رستوران ها ، سینما ها ، استخر ها ، هتل ها ، عکاسی ها ، مراکز تفریحی و سرگرمی ، عرضه کنندگان خدمات و کالاهای متعدد ، اپراتور های تلفن همراه ، صاحبان کسب و کار ، بانک ها و شبکه شتاب مجموعه بزرگ و کارایی را ایجاد کرده که در عین داشتن محسنات سیستم سنتی و سیستم جدید معایب سیستم سنتی را پوشش داده و بسیار گسترده تر و لذت بخش تر فعالیت می نماید.
البته شاید نت برگ این موضوع را در نظر گرفته است که ممکن است مشتریان اطلاعات شخصی خود را بدرستی وارد نکند و بخواهند با هویت مجازی فعالیت کنند. اگر دلیل عدم بخش بندی بیشتر (بجز بخش بندی جغرافیای مشتریان) آگاهانه باشد جای انتقاد کمتری دارد.
· کار زیبای دیگری که ممکن است نت برگ داشته باشد کلیک شناسی و آمار اولی بازدید کاربران می باشد. کلیک شناسی امروزه بسیار درآمد زا ست و می تواند درآمد زایی را هدفمند کند. تبلیغات هوشمندی که نمونه آن در سیستم آفلاین امکان پذیر نیست. نت برگ آمار بشترین بازدید ها را دارد و نتیجتا متوجه خواهد شد که کاربران بیشترین بازدید را از چه محصول یا خدماتی انجام داده اند ، همچنین آمار بیشترین خرید ها را هم دارد و بنا بر این برای آنها برنامه ریزی بهتری می کند و گاها در چیدمان تبلیغات ها تاثیر میدهد ، نت برگ آمار خرید های قبلی را به کاربران می دهد و این هم از نظر روانی ممکن است تاثیر گزار باشد و نت برگ را موفق تر کند.
· اینکه نت برگ از برند های معتبر استفاده می کند تا خود نیز از برند های برتر باشد و اطمینان مشتریان را جلب کند جای تحسین دارد. برندینگ یکی از مهمترین شاخصه های تجارت الکترونیک است که نت برگ در حال برند سازی خود بعنوان یک اینترفیس قوی تخفیف گروهی است و آنچه از بهار این تجارت پیداست موفقیت است.
نمونه کار نت برگ قبلا در سيستم آفلاین وجود داشت بصورتی که برگه های تخفیف به مشتریان ارائه می شد. البته گستردگی و در دسترس بودن نت برگ با این سطح اطلاع رسانی در سیتسم آفلاین سابقه نداشته .
نمونه نت برگ در در سیتسم آنلاین هم وجود دارد. و نتیجتا نت برگ کشف فرصت تخفیف گروهی و تجارت الکترونیک است هر چند ممکن است نت برگ از اولین ها باشد و کار خوبی را ارائه کرده باشد.
توانمندی نت برگ در انتخاب و ارائه بهتر خدمت و کالاها به وضوح رویت می شود .
منابع بالادستی : فقط در محیط آنلاین موثر است : منابع بقیه با شراکت
اما آیا نت برگ کجای بازار عظیم الکترونیکی قرار دارد؟ یک بازار بزرگ (تخفیف گروهی ) در وسعت جغرافیایی نامحدود با رقیبان بزرگی همچون
www.offchi.com
www.poojar.ir
www.gbon.ir
www.takhfifan.com
www.hamkharid.com
www.takhfifyab.ir
www.hambon.com
www.goldtag.net
www.groupshop.ir
www.minibaha.com
www.iroopon.com
www.kharidgoroohi.com
www.koponestan.com
www.groupbuy.ir
www.buyex.ir
www.harajkadeh.com
www.bonnet.ir
www.arzanshod.com
www.offcopon.com
www.citydeal.asia
كه در محيط آنلاين باعث رشد و ارتقاي يكديگر هم مي توانند باشند.
رقابت در محیط آنلاین ، همراستایی توانمندی ها با استراتژی های فروش هر يك از موارد نامبرده فوق كاملا مشهود است طوري كه هر يك سعي در پيشي گرفتن از يكديگر را دارند.
شايد نياز باشد كه نت برگ استراتژي هاي متفاوت و جداگانه اي براي هر يك از رقبا در نظر بگيرد، شايد مجبور به خلق استراتژي هاي جديدي باشد كه نمونه آن در ساير انواع اين تجارت بي نظير باشد.
نت برگ نقشه (بلو پرينت) راهبري ساده و جذابي را در محيطي آرامبخش براي كاربر فعال كرده است . اما هيچ تضميني براي عدم كپي شدن نت برگ وجود ندارد و همانطور كه قبلا اشاره شد رقيبان فراواني در حال انجام اين گونه تجارت هستند . البته بیزینس نباید قابل کپی شدن باشد و نتب برگ براي يكتا شدن حتما باید شاخصه های غیر قابل کپی شدن داشته باشد كه نياز به راه انداختن بخشي با عنوان طرح ها ،انتقادات و پيشنهادات مي تواند اين كار را بهتر دنبال كند ،همچنين استفاده از مديران و مشاوران حرفه اي و مجرب و مطالعه و تحقيق و مرور آنچه پيشكسوتان اين طرح در دنياي تجارت الكترونيك انجام داده اند هم بي فايده نخواهد بود. خلق فرصت هاي جديد در نت برگ مي تواند نت برگ را يك جلو دار در اين گونه تجارت ها معرفي كند و سابقه بسيار عالي براي آن ايجاد نمايد. البته نبايد فراموش كنيم كه نت برگ با توجه به جوان بودن مشتري هاي وفاداري دارد که به هیچ عنوان قابل کپی شدن نیستند. و اين از محسنات مشتري مداري در تجارت الكترونيك است. و نت برگ بايد مشتريان خود را حفظ و خدمات جديد تر ، بهتر و باكيفيت تري را براي حفظ مشتريان فعلي و جذب مشتريان جديد برنامه ريزي نمايد.
شايد نت برگ طراحي مناسبي را براي تجربه مشتري انجام داده باشد ،تجربه اي كه مشتري را به لذت بيشتر خريد معتاد مي كند ، تجربه اي كه مشتري را به لذت بردن از زندگي دعوت مي كند اما تجارت آن نيز براي تامين كنندگان و از جمله نت برگ خواهد بود. لذت براي دو طرف ،تجربه اي كه نت برگ در نظر گرفته ،تجارت براي عده اي و خريد براي عده اي ديگر كه لذت را براي هر دو طرف به ارمغان خواهد آورد. اين تجربه مشتري را به مشتري وفادار تبديل خواهد كرد.
جذابیت هایی که نت برگ می بایست در رقابت با ساير فعالان اين تجارت در نظر بگيرد بايد شامل جذابیت های مالی ، جذابيت هاي تکنولوژی و جذابيت هاي مقايسه اي و . . . باشد.
به نظر من اگر نت برگ با اصلاحاتي مي تواند از برترين هاي تخفيف گروهي باشد، اگر با تحليل و برنامه ريزي پيش رود (تحلیل : آماده ، هدف ، آتش (برنامه ریزی))
البته آزمون و خطا هم ممكن است براي نت برگ درآمد زا و مفيد باشد. (آتش ،آماده ، هدف (آزمون و خطا)) اما نبايد فراموش كرد كه بدون برنامه ريزي تجارت كردن ممكن است ريسك بزرگي باشد كه ضرر آن جبران ناپذير است. تركيب استفاده از روش هاي تحليل و عدم تحليل وآزمون و خطا نت برگ را دگرگون خواهد كرد.
اصلاح بخش بندی نت برگ با اولين مراجعه كاملا مشهود است اين اصلاح بسيار مهم است چرا كه باید برای بخشی از مشتریان برنامه ریزی کرد که هدف و بازار فروش نت برگ همان جا هستند.
گاهي ممكن است خدمتي براي كارمندان عالي باشد اما براي دانشجويان خير. گاهي ممكن است خدمتي فقط براي متاهلين مناسب باشد ، گاهي براي خانم ها و گاهي براي آقايان .
ممكن است نت برگ خدمات يا محصولاتي را ارائه كند كه فقط براي جوانان مناسب باشد و گاهي هم عكس آن.
گاهي ممكن است جواناني بازار محصولي باشند كه به بازي هاي آنلاين گروهي علاقمندند ، و گاهي محصولي فقط براي اندرويدي ها مناسب است. گاهي علاقمندان به سينما و گاهي موزيك ها و موسيقي هاي سنتي و گاهي هم ساير موسيقي ها .
ممكن است تخفيف براي آرايشگاه بانوان و شايد هم براي كت شلوار آقايان در نظر گرفته شود لزومي براي نمايش همه خدمات ارائه شده به همه كاربران نيست هر چند كه ممكن است مشتري جذب كند اما اين جذب مشتري هدفمند نيست . هر چه ارائه خدمات هدفمند تر باشد بازار كسب و كار الكترونيكي رونق بيشتري دارد و مشتري پسند تر خواهد بود.
بررسی فرصت علاقمندی به استفاده از محیط الکترونیکی در نت برگ جاي كار بيشتري را دارد .
علاوه بر گرفتن کلیه خدمات آفلاین اطلاعات خرید ، اطلاعات بروز کالا یا خدمت در نت برگ ديده مي شود اما نيابد فراموش كرد كه رابط كاربري زيبا و آرامبخش نت برگ در ارائه اين خدمات بي تاثير نبوده و شايد گرافيك خاص نت برگ ، آنرا از ساير سايت ها متمايز كرده است. البته جاي كار بيشتري دارد اما انصاف را نبايد كنار گذاشت ، نت برگ رابط كاربري زيبا و دلنشيني دارد كه در كنار تصاوير حرفه اي با فوكوس عالي ، زيبايي بسيار زيادي را به تجارت الكترونيك در سايت خود هديه كرده و لذت خريد را چندين برابر افزايش داده ، شايد يكي از خواص ويژه نت برگ همين رابط گرافيكي عالي باشد كه واقعا معجزه آسا است. بدون هيچ گونه پيچيدگي براي صاحبان كسب و كار و بازديد كنندگان و خريداران.
شايد نت برگ براي راه اندازي اين تجارت نيروي انساني و سرمايه زيادي هزينه نكرده باشد اما نياز به ارتباطات فراواني با تامين كنندگان و ارائه دهندگان خدمات مشتري پسندي را دارد.
نت برگ ارزش نوین و كشف فرصت مناسبي درتجارت الکترونیک است و بسيار موفق و حرفه اي ظاهر شده كه با نگاهي توانمند ساز از سیستم های اطلاعاتی و بازاریابی الکترونیکي بسيار موفق تر نيز خواهد بود و نهایتا ارزش وسيع تري برای بازار کارآمد تر خواهند داشت.
با توجه به اینکه گام دوم بازاریابی الکترونیکی بررسی جدید بودن یا نبودن نت برگ است و قبلا به نمونه های آنلاین و آفلاین نت برگ اشاره شد. با توجه به اینکه نت برگ با وجود موارد مشابه در محیط آنلاین و آفلاین توانمندی ارائه خدمات آفلاین را در یک محیط آنلاین با حذف مشکلات و نارضایتی های قبلی و با افزودن محسنات روش آنلاین و ارتباطات و تعاملات چند سویه جایگاه خوبی را ایجاد کرده و نه تنها ارزش محدود و کار پشتیبان نیست بلکه یک توانمند ساز بوده و شاید بهتر باشد که بگوییم یک استراتژی جدید را بکار گرفته ، البته بعلت وجود سابقه قبلی شاید از کلمه خالق استراتژی جدید نتوانیم استفاده کنیم اما با اطمینان کامل می توانیم لقب توانمند ساز را به نت برگ بدهیم.
نت برگ سرمایه گزاری در خرده فروشی های اینترنتی را به گونه ای در کنار سایر سایت های تخفیف گروهی آغاز کرده که با اینکه first mover این استراتژی نیست اما گام های محکم و استواری را برداشته است و اطلاعات و جزئیات بسیار مناسبی برای هر خرید به مشتریان ارائه می دهد که ارائه آنها در محیط آفلاین بسیار دشوار و گاها امکان ناپذیر بود.
برای مثال تصویر روبر شامل قیمت قبل و پس از تخفیف + مهلت خرید و تعداد خرید های قبلی است همچنین امکان خرید یا پیشنهاد خرید برای دوستان هم هست + مشخصات و تصویر از محل استخر
همچنین ویژگی ها و شرایط استفاده از استخر به سادگی بهمراه تلفن ارتباطات و اطلاعات لازم بصورت کامل به مشتری ارائه شده که خود از جمله امکاناتی است که ارائه آن در این محیط بسیار ساده تر و در دسترس تر می باشد.
فروش بلیط استخر از جمله کار هایی است که معمولا در محیط استخر و با مراجعه حضوری انجام می شود و در محیط آفلاین فقط در ادارات ، سازمان ها و نهاد هایی که برای کارمندان خود تخفیف می گرفتند سابقه داشت اما ارائه اطلاعات جامع به سبک نت برگ در این محیط آفلاین کار بسیار دشواری بود و گاها حتی با انجام آن همه کارمندان یک اداره مطلع نمی شدند ، حال آنکه نت برگ آنرا برای همگان به نحوی ارائه کرده که اطلاع رسانی های دقیق و حتی آدرس تصویری روی نقشه و امکان نظر سنجی و تعامل دو طرفه مشتریان نیز برای مشتریان اینترنتی فراهم شده است. اینکه مشتریان از احوالات هم با اطلاع هستند و تجربیات قبلی خرید ، استفاده یا مشکلات هنگام خرید ، ابهامات ، سوالات ، نظرات ، انتقادات ، پیشنهادات ، مقایسه ها و خلاصه هر چه که دل تنگشان میخواهد را با هم در تقارن اقتصاد اطلاعات نت برگ به اشتراک می گذارند امکانیست که ارائه آن در محیط آفلاین هزینه بسیار زیادی را بدنبال دارد و با این وسعت به هیچ عنوان قابل ارائه نیست.
اگر چه گاها و در طول هفته مشکلات فراوانی را در ارائه خدمات نت برگ شاهد هستیم اما نباید فراموش کنیم که مرتب سازی و دسته بندی و پرداختن به نیاز هایی از مشتریان که در محیط آفلاین امکانپذیر نبوده و یا با نارضایتی مشتری و شاید هزینه های فراوان ارائه دهنده خدمات همراه بوده در نت برگ و سایت هایی مشابه آن کاری بسیار ارزشمند است.
همانطور که در تصویر مقابل مشاهده شده همراستایی هدف ، منابع ، فعالیت ها ، و پیاده سازی درصورتی که متناسب باشند سدی در برابر شکست خواهند بود. نت برگ اینترفیس ارائه خدمات خود را طوری پیاده سازی کرده که برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود ، در کنار منابع و فعالیت هایش با مشکل مواجه نشود و این همان تناسب است، همان همراستایی که قرار است سدی در برابر شکست نت برگ و تمام تجارت های الکترونیکی و غیر الکترونیکی باشد. با استفاده از این روش، همه روزه پیشنهادات ویژهای از انواع کالاها، خدمات، تفریحات و سرگرمیهای تازه و جذاب روی سایت نت برگ قرار میگیرد که متناسب با منابع ف فعالیت ها ، و اهداف نت برگ است. براین اساس خریداران برای استفاده و خرید یک نت برگ با شرایط قیمتی بسیار مناسب، خرید نت برگ را به دوستان، آشنایان و اقوام خود هم توصیه میکنند. این همان قدرت خرید گروهی و فلسفه شکلگیری نت برگ است.
تعیین استراتژی های بازار هدف در نت برگ و هر تجارت الکترونیکی و غیر الکترونیکی دیگری اهمیت بسزائی دارد ، فرض کنید انبوهی از فروشندگان و انبوهی از خریداران در بی نظم ترین حالت در حال تجارت هستند. آیا صحیح است ؟
به نظر من دورانی که شرکت ها بازار انبوه را هدف قرار می دادند به پایان رسیده . میانگین ها ، معدل ها و متوسط هایی که در بازاریابی انبوه مارا به توسعه تصویر مشتریان هدایت می کنند فریب دهندگانی هستند که می گویند اگر یک پای شما در آب جوش و پای دیگر شما در آب یخ زده باشد بطو متوسط شما راحت هستید ، آیا چنین نتیجه ای درست است ؟
اگر شرکتی بازار انبوه را هدف قرار نداده پس کار درستی کرده ، جایی می خواندم که فردی از طریق بازاریابی انبوه ، محصول خود را در بازار عرضه می کرد و سپس منتظر می شد تا روز یک شنبه فرا رسد و دعا کند تا شاید افرادی محصولات او را خریداری کنند.اگر نت برگ هم بازار انبوه و اعتماد به اعداد ارقام متوسط ها را هدف قرار دهد مطمئنا بازنده خواهد بود، درواقع بزرگترین بودن هیچ وقت ملاک نیست ، بلکه برترین بودن ملاک است.
تعیین بازار هدف و شناسایی بازار انبوه ، بازارهای بکر یا دنج و بازار های در حال رشد همگی می بایست مد نظر باشند تا یک شرکت بهترین استراتژی ها برای بهترین بازار ها را در نظر بگیرد. و مسلحانه وارد جنگ و رقابت تجاری خود شود. نت برگ وارد بازار های متفاوتی شده هرچند بازار های بسیاری هستند که هنوز به آنها نیم نگاهی هم نکرده اما نت برگ فقط یک اینتر فیس یک ساله و جوان است ، نیاز به رشد دارد ، نیاز به جایگاه یابی ( تک بخشی ، چند بخشی ، تقلیدی ، دفاعی ، پیش نگرانه ، . . . ).
نت برگ با توجه به سن کم جایگاه خوبی دارد اما نباید فراموش کند که اینترفیس های تخفیف گروهی در ایران کم نیستند ، برای برترین بودن و برند شدن هنوز هم زمان هست اما رقابت سرسخت و حرفه ای با رقیبان را نباید از یاد برد. نت برگ همچنان باید با استراتژی های جایگاه یابی می بایست خود را در بازار هدف خود اثبات کند ، خود را به مشتری و عرضه کنندگان بشناساند ، از برندینگ استفاده کند ، از نام هایی که مردم می شناسند سواری بگیرد و خود را به اوج هدایت کند ، به بالاترین ابر های تجارت ، پرواز در اوج باید از اهداف مدیر نت برگ باشد. سهم بیشتر کیف پول مشتریان برای برند هاست. و نت برگ باید با استفاده از برند های معتبر و برند سای خود سهم پول بیشتری از مشتریان را به سمت خود جذب کند.
من گاهی احساس می کنم نت برگ با تجربیات آمازون را سر مشق خود قرار داده چرا که در انتخاب محصولاتش هیچ محدودیتی برای نوع محصول ندارد اگر چه بنظر می رسد وسواس خاصی روی کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده دارد اما می خواهد تمام نیاز های یک فرد را پاسخگو باشد ، کتاب ، تفریحات ، ورزش ، سرگرمی ، کالاها ، رستوران ها ، آرایش ، بهداشت و . . . شاید این یکه تکرار تجربه از آمازون برای ارائه خدمات A تا Z باشد. همچنین ارائه اطلاعات دقیق و عمیق به کاربران و خرید ساده. که اگر هم تکرار تجربه باشد نت برگ اشتباه نکرده و الگوی خوبی انتخاب کرده است. استفاده از تجربیات و موفقیت های دیگران هم یکی از راه های موفق بودن است.
تقلید دیگری که نت برگ کرده سواری گرفتن از برند های معروف اپراتور های تلفن همراه و ارائه خدمات شارژ الکترونیکی از eways.ir است که در زمینه شارژ الکترونیکی گام های خوبی برداشته است.
البته این کار برای همگان امکان پذیر است و قابل های فراوانی برای آن در نظر گرفته شده است : برای مثال شما می توانید از eways.ir پنل ارائه خدمات شارژ دریافت کرده و اولین گام را در ارائه خدمات الکترونیکی بردارید. با هر نام و هر استایلیکه شما بخواهید و با برند شما.
http://sharge.xand.ir/
http://sharg.xand.ir/
http://sharje.xand.ir/
http://sharj.xand.ir/
http://charge.xand.ir/
http://charg.xand.ir/
http://charje.xand.ir/
http://charj.xand.ir/
و با ارائه خدمات که هم از آن استفاده کرده است. همین استفاده از خدمات eways.ir و نماد اعتماد الکترونیکی جهت افزایش جلب اعتماد مشتری بسیار کارا خواهد بود، چرا که مشتری تجربه شیرینی از این برند ها داشته است و این تجربه شیرین را در نت برگ مجددا تکرار خواهد کرد و نتیجتا این شیرینی به نفع نت برگ نیز خواهد بود.
اما نت برگ نباید فراموش کند که مواردی هست که باید برای متفاوت بودن و برتر بودن به آنها نیز بپردازد:
· ایجاد دگرگونی ها و تغییرات بموقع و بجا با توجه به حرکت رقیبان
· تقلید تنها کافی نیست ، ترکیب محاسن و حذف معایب بسیار مهم و ارزشمند است
· شناسایی مشکلات قبلی ، فعلی و پیش بینی مشکلات آتی
· مطالعه تجریات شکست و پیروزی های سایرین بخصوص پیشکسوتان این تجارت
· شناسایی فرصت ها ، تهدید ها و تبدیل تهدید ها به فرصت ها
· اهمیت به تکنولوژی های جدید و استفاده از آنها دراینترفیس و جذب کاربران
بنظر می رسد نت برگ با نام شاخص و خوبی که انتخاب کرده نیازی به جایگاه دفاعی و تکرار اشتباهات برندهایی که برنامه ریزی های بلند مدت نداشتند را نخواهد داشت. نت برگ می تواند برای هر خدمات یا هر محصولی استفاده شود ، نت برگ برای استخر ، نت برگ برای صابون زیبایی ، نت برگ برای رزرو غذا ، نت برگ برای رزرو هتل و . . .
این نام نت برگ است که خوب انتخاب شده و نت برگ را توانا ساخته تا به هر تجارت الکترونیکی که بخواهد روی آورد و نیازی به جبران خطا و دفاع با شعار های تبلیغاتی واصلاح برند نداشته باشد. در واقع نت برگ نیازی به اصلاح برند خود ندارد.از ابتدا درست انتخاب شده و نیازی به تغییر و اصلاح ندارد.
سابقا این اشتباهات را برندهای معروفی کرده اند ، پاکسان ، بانک کشاورزی ، بانک رفاه کارگران ، . . . و این همان استفاده از تجربیات تلخ گذشتگان است که نت برگ با استفاده از آن به توانا سازی خود پرداخته است.
همچنین نت برگ باید تجربه مشتری را طوری تغییر دهد که مشتری برای تفریح به نت برگ بیاید ، حتی اگر خرید ندارد ، نت برگ باید جایی باشد برای لذت بردن نه فقط خرید کردن ، و خرید کردن در نت برگ هم باید به لذت های کاربران تبدیل شود. به زبان ساده تر نت برگ باید به فضایی برای تفریح کاربران تبدیل شود به نحوی که هم کاربر ، هم ارائه دهنده و هم نت برگ در این لذت سهیم شوند و هر یک به نحوی به هدف خود برسند.
برای مثال نت برگ می تواند تولد مشتریان را تبریک بگوید ، چیزی که ممکن است مشتری هرگز توقع نداشته باشد. امروز با تغییر ناگهانی لوگوی گوگل مواجه شدم. تولدم رو تبریک گفته بود .
پیامک های زیادی از سایت ها و بانک های مختلف دریافت کردم ، ایمیل های بسیاری از شرکت های مختلف دریافت کردم اماهیچ کدام به شیرینی این تغییر نبود. جایی که من برای سر زدن و کار شخصی خودم رفتم ، یعنی یک درخواست از کلاینت به سرور و با واکنش سرور ، بقیه تبریک ها همه از سمت سرور و بدون درخواست من بود البته هر روشی مزایا و معایب خود را دارد اما فرض کنید اگر نت برگ هم با دریافت مشخصات بیشتری از کاربرانش آنها را غافلگیر کند محیط بسیار صمیمانه تری برای فعالیت کاربرانش فعال خواهد کرد و نتیجتا موفق تر خواهد بود. نت برگ می تواند روز تولد مشتریانش را با یک تغییر لوگو ، ارائه تخفیف یا پیشنهاد ویژه به کاربر و با راه انداختن یک شبکه اجتماعی کوچک ، ارائه پیشنهاد کادو های تبلیغاتی با تخفیف ویژه برای دوستان کاربر ، تجربه شیرینی از روز تولد برای کاربران خود ایجاد کند و نتیجتا با استفاده از این تجربه شیرین تبلیغات کند. چرا که این تبلیغات دهان به دهان منتقل شده و کاربران به مبلغان بدون حقوق و رایگان نت برگ تبدیل خواهند شد. و این هنر استفاده تبلیغاتی از کاربران است. البته استفاده از کاربران بعنوان مبلغان و مدافعان یک تجارت بحث بسیار گسترده ایست اما گاهی ریزه کاری هایی هست که شاید زمان و هزینه زیادی برای تجارت ها ندارد اما بازخورد های مفیدی دارد که شرکت ها و برند ها را ماندگار تر و جاودان تر خواهد کرد. هر چه مشتری با جنبه های سمعی ، بصری و ادراکی بیشتری در نت برگ مواجه شود تجربه شیرین تر و لذت بخش تری خواهد داشت و به اهداف نت برگ نزدیک تر خواهد شد. استفاده از حواس پنجگانه و حتی فراتر از آن استفاده از حس ناخود آگاه و بستر سازی یک ذهنیت برای هدایت فکر مشتریان می تواند رمز موفقیت نت برگ و امثال آن باشد.
شاید اگر نت برگ هزینه می کرد و یک بازی رایگان برای دانلود می گذاشت به این مضمون که کاربر هنگام بازی یک اعتبار اولیه داشته باشد و با دیدن تبلیغات نت برگ به اعتبارش افزوده شود و با نظر دهی و فعالیت بیشتر بتواند رکورد های بیشتری برای اعتبار خود ثبت کند و بعد بتواند از محصولات نت برگ بصورت کاملا غیر واقعی خرید کند و لذت خرید را در بازی حس کند ، و گاهی بعنوان عرضه کننده کالا و محصولات هم این لذت را درک کند، نتیجه بهتری می گرفت. البته طراحی چنین بازی نیاز به برنامه ریزی بسیار حرفه ای تر با سناریو بسیار خلاقانه تری دارد. اما جای خالی یک بازی کاملا هدفمند و رایگان برای هدایت ذهن کودکان برای آینده و کاربران فعلی برای استفاده درحال حاضر نت برگ بسیار محسوس است.
نت برگ سعی کرده محرک های زیادی برای جلب توجه کاربران ایجاد نماید. ایجاد تغییراتی که هر روز در سایت مشاهده می شوند ، رنگبندی آبی ، خاکستری ، سفید و نارنجی در کنار عکس هایی که فوکوس بسیار فوق العاده ای دارند نت برگ را بسیار جذاب تر کرده است. تحریک کاربران بر اساس جغرافیای مناطق ایجاد کرده بخصوص که امروز با افزودن یک نت برگ برای هر یک از مناطق جغرافیایی توجه دسته های زیادی از کاربران را به خود جلب نموده است.
البته اشتباهی که رخ داده عدم توجه به محتوای زمانی است. اگر دقت کنید با اینکه چند شب از شب یلدا گذشته هنوز تبلغات خدمات آن عدد 5 را نشان می دهد.(5/10/91)یا گروه نو عروس و بیت دیفندر در بخش بندی جغرافیایی شهرها و استان ها جایگاه مناسبی ندارد.
وسوسه کاربرا با اشکال خاص و رنگبندی ها از شگرد های خوب نت برگ است که بنده شخصا در اکثر موارد علاقمند به کلیک کردن و مشاهده نتیجه بودم. نتیجه ای که نت برگ می خواهد اما من فکر می کردم که خودم درخواست دادم.
نت برگ گاها خود را به عنوان نخستین سایت خرید گروهی در ایران معرفی کرده است . نظر شخصی بنده این است که این کار کار درستی نیست. مشتری دوست دارد مشک خود به یک باره ببوید نه آنکه عطار هر از چند گاهی از بوی آن بگوید. اگر چه ممکن است که نت برگ از نخستین ها باشد که خود جای تحقیق بیشتری دارد و بنده در این مورد اطلاع چندانی ندارم. و برای اظهار نظر بسیار جوان و ناپخته هستم ، چرا که کمتر از یک ماه است که به مقوله ای به نام تجارت الکترونیک فکر می کنم ، اما از دید یک مشتری کاملا حق اظهار نظر دارم و این کار را رد می کنم هر چند درست و واقعی باشد.
نت برگ کلیک شناسی نسبتا خوبی کرده اما بیشتر به هدایت کاربر پرداخته تا اینکه ببیند کاربر واقعا کجا را بیشتر کلیک می کند. البته استفاده از این روش ترکیبی موفقیت های نت برگ را افزون تر خواهد نمود .
به کادر زیر دقت کنید ،کادری که محل تبلیغات پیشنهاد اول نت برگ و دارای بیشترین بازدید روزانه نت برگ است :
بسیار وسوسه انگیز برای کلیک بخصوص کادر بخش بندی محصولات در بالا و قسمت جزئیات بیشتر که البته در کنار اطلاع رسانی مناسب نت برگ ارزش پیدا کرده است ، اگر دقت کنیم تعداد خرید بصورت محسوس و نامحسوس کاربر را تحریک می کند ، برجستگی و گرافیک زیبای کادر جزئیات بیشتر و تول تیپ آن نیز از محسنات جلب توجه کاربر در فضای مجازی نت برگ است جایگاه زیبای توضیحات ، تخفیف ، قیمت و آرم نت برگ بهمراه عکاسی حرفه ای و تنظیم فوکوس که در اکثر تصاویر نت برگ مشاهده می شود نیز بر این توجهات که نتیجتا تجربه مشتری را در بر خواهند داشت می افزاید.
تغییر لوگو های نت برگ در موقعیت ها و مناسبت های گوناگون در کنار جلب اطمینان کاربر از برند های شناخته شده هم نوعی برند سازی است هم برند سواری. به لوگوهای زیر دقت کنید.
همه ما خوب میدانیم که تقویم ، رنگ ها ، شهر ها ، ساختمان ها ، اشخاص ، شرکت ها و سازمان ها و . . . برند دارند. با یک مطالعه اجمالی و نگاه گذرا به اینترفیس نت برگ به سادگی متوجه خواهیم شد که نت برگ از همه برند ها استفاده می کند ، برند شب یلدا ، برند تهران ، شهر ها و استان ها ، برند ساختمان ها ، ( مثل برند برج میلاد ) ، رستوران ها و . . .
نت برگ از برند ها استفاده می کند که برند شود، معروف شود ، وجایگاه مناسب تری برای خود کسب کند. حس اعتماد کاربر را جلب کرده و در کنار شناخت رفتار ها ، نیاز ها و هیجانات کاربران نام خود را معروف تر نماید. برای کسب این هدف تمام تجربیات مثبت پیشینیان را بکار گرفته است تا تجربیات شیرین مشتریان خود را افزایش دهد ، در نظر سنجی های نت برگ تقدیر و تشکر ها و پرسش و پاسخ های روند خرید ، استفاده ، تحویل و غیره کاملا گواه این اهداف است.
اگر چه حرکت کردن و وب گردی در نت برگ بسیار آسان و سریع و لذت بخش است اما نت برگ همچنان بدنبال جلب اطمینان بیشتر وایجاد فضای امن تر برای کاربران است و در این خصوص در حال کسب نماد اعتماد الکترونیکی است که البته فعلا موفق به کسب آن بصورت موقت شده است که مطمئنا در آینده ای نچندان دور به کسب این نماد خواهد شد.
آنچه که از تغییرات اخیر نت برگ مشاهده می شود آن است که چارچوب استراتژی بسیار حرفه ایی برای نت برگ در نظر گرفته شده است که قابلیت اجرایی شدن آن در ابتدا ممکن نبوده است و نت برگ برای پیاده سازی این استراتژی ها گام به گام و فاز به فاز عمل می کند ، آنچه که کاملا مشهود است بخش بندی های نت برگ است که دائما در حال تغییر و بهبودند. البته گاها مشاهده شده که این تغییرات اختلالاتی را در ارائه خدمات الکترونیکی نت برگ نیز ایجاد کرده اند.
نمایش یک صفحه خالی در اولین صفحه ورودی و نیز با انتخاب شهر تهران
یا نمایش خطای عدم یافت شدن صفحه مورد نظر در سرور
این گونه خطاها اعتبار سایت را کاهش می دهد. هر چند که گاها چاره ای نیست اما هر چه این خطاها کمتر باشند اعتماد مشتری به نت برگ بیشتر خواهد بود و اعتبار آن نیز افزایش خواهد یافت.
و اما سلسله مراتب تجربه در نت برگ و جایگاهی که کاربر یک حس دو طرفه با اینترفیس نت برگ برقرار کرده و می تواند تجربه خوبی برای کاربران باشد بصورتی که محیط نت برگ برای مشتریان به محیط صمیمی تبدیل شود تا جایی که مشتری احساس کند نت برگ نیازش را میشناسد ، به سلایق و نظراتش احترام می گزارد و در نهایت نت برگ او را می فهمد . البته بوضوح مشخص است که جای یک شبکه اجتماعی در نت برگ بسیار خالیست و ارتباطات در نت برگ هنوز هم میتوانند پر رنگ تر و بهتر باشند. کاربر ممکن است گاها نیازی به خرید نداشته باشد و این مساله نباید کاربر را از نت برگ جدا کند ، بلکه کاربر باید برای تفریح و نیاز به یک فضای دور همی با دوستان به نت برگ سر بزند ، با دوستان خود ارتباط برقرار کند و از بودن در نت برگ لذت ببرد. این حضور تبلیغات خوبی برای نت برگ است ، چرا که مشتری به یک عضو فعال و سپس مبلغ رایگان برای نت برگ تبدیل می شود و چرا که نظراتش برای نت برگ مهم است. از این رو مشتری دوست دارد به همه بگوید که نت برگ برای او چه خدمات خوب و لذت بخشی فراهم کرده و خلاصه آنقدر در بین دوستان و آشنایان خود به این تبلیغات می پردازد تا آنها را هم جذب نت برگ کند و تجربه و لذت حضور ، بازدید ، استفاده و نهایتا خرید را در نت برگ به آنها هم هدیه کندو هر جا انتقادی از نت برگ شود همین کاربر دفاع محکمی خواهد کرد بدون اینکه سودی ببرد یا شرکت از او پشتیبانی مالی خاصی کرده باشد. البته نت برگ هنوز با این روند فاصله زیادی دارد. چرا که نت برگ در حال حاضر در حال جذب است و گام بعدی او نگهداری مشتری و تبدیل او به یک عضو فعال است که البته این کار هزینه های خاص خود را دارد. مشتری باید اقرار کند که نت برگ خوب کار می کند. برقراری یک شبکه اجتماعی در ابتدا ممکن است ساده به نظر آید اما آنچه مسلم است هدف گزاری و حرکت مشتریان همراستای اهداف نت برگ در این شبکه و همچنین کنترل و مدیریت آن برای نگهداری و ایجاد و حفظ ارتباطات مشتریان بسیار پر هزینه و زمان بر خواهد بود. هر چند که مشتریان وفادار و اعضای فعال بیشتری را برای نت برگ به ارمغان خواهد آورد. البته نباید فراموش کرد که این هزینه ها در مدت زمان سود فراوانی را برای نت برگ بهمراه خواهند داشت . استفاده از این امکانات می تواند در کنار بازاریابی تجربه برای نت برگ بسیار مفید و تاثیر گزار باشد که البته جای خالی آن بسیار محسوس است، و البته عدم وجود این فضای مجازی گردآوری مشتریان می تواند باعث پیشی گرفتن سایر رقبا از نت برگ شود.
با اینکه استفاده از نت برگ سریع و آسان ، قابل اعتماد و اطمینان ، امن و گام به گام است ، با اینکه نظرات مشتریان منعکس می شود و بصورت تعاملی به سوالات مشتریان پاسخ داده می شود اما با تمام این محاسن جای خالی یک موضوع دیگر در نت برگ خودنمایی می کند. جستجوی ساده برای خدمات و کالاهای ارائه شده که البته شاید نت برگ بعلت سن کم خود و ارائه محدود کالاها این امکان را قرار نداده اما افزودن این امکان در نت برگ باید از اولویت ها باشد.
تا اینجا نکاتی که بررسی شد مشخص می کند نت برگ را برای افزودن موارد زیر ترقیب و تجربه و صمیمیت بهتری برای مشتری ایجاد نماید : (طوری که مشتری احساس کند که نت برگ او را می فهمد)
· ارائه خدمات و پیشنهاد های ویژه به افراد خاص ( متولدین این ماه ، کاربران فعال و . . . )
· ارائه یک شبکه اجتماعی کوچک برای ارتباطات مشتریان ( باشگاه مشتریان نت برگ )
· ارائه فروم ها و انجمن های پرسش و پاسخ ارتباطات چند جانبه نت برگ و مشتریان
· افزایش مشتریان وفادار و تبدیل آنها به اعضای فعال و مبلغان رایگان در باشگاه مشتریان نت برگ
· ذخیره رفتار هر مشتری و بیشترین بازدید هار او
· ارائه نیازمندی های خاص هر مشتری با توجه به بازدید های قبلی
· ارائه یک جستجوی ساده و سریع ( که اگر مانند گوگل با توجه به علایق و بازدید های کاربر باشد بسیار شایسته تر خواهدبود )
· سفارشی سازی محیط کاربری ، خدمات و محصولات هم می تواند نت برگ را موفق تر کند که البته زمان برای انجام این خدمات هنوز هست و ممکن است در اولیت نت برگ نباشد.
· تغییر محیط فروشگاهی نت برگ به محیط تفریحی برای کاربر و شخصی سازی محیط نت برگ برای کاربران: my.netbarg.com
· ایجاد یک ارتباط مطمئن برای تایید صحت محصولات و کالاهایی که نیاز به اورجینال بودن دارند.
o محصولاتی که از جنس طلا هستند ، اینجا را کلیک کنید
o محصولاتی که برند بین المللی هستند ، اینجا را کلیک کنید
o محصولات خاص ، اینجا را کلیک کنید
· نت برگ باید با تکمیل کاستی های خود این روحیه را در کاربران خود ایجاد کند تا خروجی شبیه آنچه ebay بدست آورده شود : کتاب هایی با این مضامین که چگونه مثل نت برگ تجارت موفق داشته باشیم ، چگونه مانند نت برگ عمل کنیم ، خدمات نت برگ چگونه است ، دلایل موفقیت نت برگ چیست و از این موارد.
معجزه رابط کاربر Interface یکی از مهمترین گامهای بازاریابی الکترونیکی است. که شامل هفت مرحله بسیار مهم و حساس است که به 7Cs معروف هستند.
Context
Content
Community
Customization
Communication
Connection
Commerce
زمینه یا بافت : Context
نت برگ گرافیک ، قالب ، رنگ بندی ، تصاویر ، نوع و سایز قلم ها ، تبلیغات ، قابلیت های دیداری یکپارچگی و طراحی اینترفیس را بسیار ساده ، زیبا و جذاب طراحی کرده و در عین زیبایی سرعت بسیار مناسبی را برای کاربران بهمراه داشته ، بسیاری از کاربران حوصله صبر کردن برای گرافیک های بالا را ندارند اما در عین حال جذابیت را دوست دارند. نت برگ هر دو را رعایت کرده و از این لحاظ نقاط قوت خوبی را داراست و بسیار مناسب کاربران را به مقصد نهایی رهیابی می نماید و رهگیری کاربران در نت برگ بسیار مناسب بنظر می رسد و نت برگ در این زمینه عملکرد ، زیبایی شناسی ، سازماندهی ، دسته بندی اطلاعات و محصولات ، حساب کاربری ، معرفی و کاتالوگ محصولات مناسب و ساختار ارتباطی و همپوشانی لینک ها را بخوبی انجام داده است.
محتوی : Content
نت برگ زمینه های محتوایی ، خدمات اطلاعاتی عمیق و مناسبی را در قالب مالتی مدیا در کنار نظر سنجی ، آمیخته پیشنهاد اول که در لحظه ورود به سایت مشاهده می شود ، جذابیت محیط ارائه خدمات آنلاین و بخش بندی مناسب محتوی به کاربران ارائه کرده است. جذابیت های احساسی و شناختی مناسبی با رنگ بندی زیبایی را ارائه کرده است ، همچنین جذابیت های دسترسی به قیمت ها و تعداد خرید نیز از محاسن نت برگ است ، خدمات زمانی ( مثل شب یلدا ) نیز بخوبی ارائه شده اما مشکلاتی را هم بهمراه داشته که قبلا به بررسی مفصل آن پرداختیم.
اجتماع : Community
بیشترین استفاده از اجتماعات اینترنتی را شرکت ها خواهند برد، چرا که حل بسیاری ازمشکلات کاربران در این اجتماعات توسط اعضاء فعال شرکت ها انجام می گیرد و مرور کارها و تجربیات سایر کاربران و ارزش محتوایی بالاتر در این محیط انجام می گیرد، کاربران در این محیط می توانند بازاریابان ویروسی و رایگان شرکت ها بشمار آیند. اجتماع برای مدل های درآمدی و بازاریابی ارجاعی و معرفی به تجارت های دیگر بسیار مفید است.فروم ها و ابزار های پرزنت ، و کافه ها و باشگاه های مشتریان با اهداف خاص می توانند بیشترین تبلیغات را برای شرکت ها داشته باشند.قبلا مشکلات نت برگ در عدم ارائه اجتماع عظیم کاربران را بررسی نمودیم.
سفارشی سازی : Customization
متاسفانه نت برگ در زمینه سفارشی سازی خوب عمل نکرده ، نت برگ می توانست امکاناتی را در محیط کاربری پیش بینی کند که هر کاربر به سلیقه خود محیط و صفحات نمایشی نخستین را تنظیم نماید و چیدمان نوع محصولات را برای خود با علایق خود تغییر دهد، یا کالاها و خدمات مورد نیاز خود را سفارش دهد ، یعنی سفارشی سازی محیط ارائه خدمات ،کالاها و خدمات مورد نیاز کاربر، در نت برگ در حال حاضر وجود ندارد. پیاده سازی سفارشی سازی با استفاده از کوکی ها یا دیتا بیس های لوکال سمت کلاینت قابل انجام است اما ممکن است هزینه هایی در ایجاد آن دارد که نت برگ را از این کار منصرف کرده است.
ارتباطات : Communication
با عضويت در نت برگ ارتباطات بين مشتريان و شركت آغاز مي شود و نت برگ در اين مورد با شعاري مناسب كاربران را جذب مي كند.
عضو نت برگ شويد تا هيچ تخفيفي را از دست ندهيد.
نت برگ اين كار را از طريق اطلاعيه ها و بالك ايميل ها و پرسش و پاسخ هاي متداول كاربران ، خبرنامه ها ،اطلاع رساني هاي وقايع و مناسبت ها ( كريسمس ، شب يلدا و . . . ) ، ارتباطات تعاملي و خدمات ارتباطي انجام مي دهد و در اين زمينه نسبتا مناسب عمل كرده است.
لينك ها و اتصالات : Connection
نت برگ در اين زمينه با توجه به سياست هاي داخلي خود عمل كرده و شايد نيازي به اتصال و لينك به سايت هاي ديگر نداشته هر چند برون سپاري هايي را انجام داده است ، مثل شارژ هاي الكترونيكي كه از شركت هاي مختلف دريافت كرده است ،eways.ir و شارژ هاي مختلف با واسطه و بدون واسطه .
البته راهبري لينك و چرخه لينك مناسب از ورود ،مشاهدات ، راهبري كاربر به اطلاعات و جزئيات و در نتيجه چرخه خريد و پرداخت و نظر سنجي كاربران براي لينك هاي داخلي بسيار مناسب و حرفه اي طراحي شده است.
تجارت : Commerce
نت برگ صرفا براي نمايشگاه يا ويترين ارائه كنندگان ايجاد نشده ، درواقع نت برگ با ثبت نام ، ايجاد پروفايل و حساب كاربري و تشكيل سبد خريد و هدايت كاربر به سمت خريد و پرداخت ، ضمن ارائه اطلاعات مناسب ،قيمت ها و جزئيات خريد و نظر سنجي و پرسش و پاسخ ،يك هدف ارزشمند را در ذهن داشته است و آن هدف چيزي بجز تجارت نيست . و نت برگ در اين زمينه بسيار موفق عمل كرده است.
البته نت برگ مي توانست سبد هاي از پيش آماده شده اي را براي مناسبت ها يا مشتري هاي خاص ارائه نمايد. استفاده از پروتكل هاي امن پرداختهاي الكترونيكي و كارت هاي انواع بانك ها ، قابليت شارژ اعتبار حساب كاربري و نماد اعتماد الكترونيكي از كارهاي خوب نت برگ مي باشد. اما نت برگ مي تواند براي مشتريان خوش حساب خريد اعتباري بصورت بدهي را نيز پشتيباني كند و مژده خوبي به مشتريان وفادار خود بدهد. يعني هم دبيت و هم كريديت را در اين تجارت ارائه نمايد كه مي تواند در اين زمينه با خلق استراتژي هاي بعنوان first mover هم عمل نمايد. ردگيري سفارش و افزايش ميزان اعتماد كاربران نيز در نت برگ بخوبي پياده سازي شده است. همچنين نت برگ ميتواند خدمات بهتري براي مشتريان وفادارش به ارمغان آورد. قيمت مناسب تر و تخفيف ويژه ، فروش ويژه براي مشتريان با سابقه بالا و . . .
25 نظر
محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب
ارسال آرشیو محتوا
محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب
محتوای ارسالی از آرشیو 1393